Les Garoton 2004 (Erkenov LARP)
Hlavný organizátorský report

Autor: Branislav "Erkenbrand" Skrečko, Pridané: 22. 07. 2004, 20:24

Rok ubehol snáď ako voda, prípadne ako niečo iné tekuté :-) , a nadišiel čas, kedy sa znova stal aktuálny tzv. Erkenov LARP. Bol to druhý ročník tejto hry a odohral sa opäť v malebnom prostredí parku pri zámku Betliar neďaleko Rožňavy. Hlavným organizátorom som ako už pred rokom bol ja Branislav „Erkenbrand“ Škrečko. Druhý najdôležitejší organizátor hry bol Marek „Asterix“ Simkanin. Hra sa ako pred rokom odohrala na konci školského roku 25. až 28. júna 2004.
Aby som spomenul aj ostatných tak ďalší pomocní organizátori boli Michal „Annun“ Ganzarčik alias Hostinský, Jaro „Xan“ alias temný elementál a duo Mišo „Mithrandir“ a Zuzka „Amaterasu“, dvaja nerozluční zlodeji.
Takže všetko sa to začalo 25. júna kedy som ja, Annun, Asterix a Xan dorazili s autom do Rožňavy asi o 14h. Zvítali sme sa s Mithrandirom a Tibim alias Nikodemusom, ktorým chcem poďakovať za vybavenie parku pre našu hru, a odišli sme do Betliara. Kto všetko sa zúčastnil nebudem menovať, pretože účasť bola tento rok naozaj rekordná. Oproti minulému roku, kedy bolo hráčov 14, sa tento rok zúčastnilo viac ako 28!
Zatiaľ čo sa ostatní zoznamovali, pretože sa tu hádam po prvý krát stretol východ zo západom, sme mi organizátori rozoberali príbeh, vysvetľovali a upresňovali podrobnosti. A že ich nebolo málo...
Večer sa ako vždy rozbehla neodmysliteľná zábava, na ktorej sa podieľali rôzne zložky, ktoré možno uzrieť najčastejšie v domoch s označením „Krčma“ alebo lokalitách označených ako „Verejný park“. Zhodnotil som preto stav baviacich sa a takticky nariadil budíček na 7h ráno a dúfal, že sa mi všetkých podarí zobudiť „už“ o 9h. Na moje prekvapenie boli skoro všetci o 7h ranne už hore. Alebo lepšie povedané, o 7h ráno ešte boli hore :-) Tento rok sme si nechali na prípravu pred hrou viac času, asi 3 až 4 hodiny, keďže sme vedeli z minulého roku, že nám príprava trvala asi 3 hodiny. No.. tentoraz nám to trvalo 5 hodín, takže sme mali meškanie začatia samotnej hry, ale myslím, že to hráčov neodradilo.
Opisovať samotný priebeh hry veľmi nebudem, keďže nemám ucelené poznatky a veľa si toho popravde ani nepamätám. To nech radšej rozpovedia reporty jednotlivých družín. Poviem len stručne, ktorá družina mala čo na práci.
1. družina bola paladinská družina, zložená zo štyroch paladinov, jedného (neskôr z dvoch) liečiteľa a jedného kúzelníka. Ich úloha bolo zistiť čo sa v lese stalo. Mali sa stretnúť s bielym mágom Tarsonisom (Erkenbrand) a ten im mal oznámiť spôsob ako zistiť čo sa stalo, keďže on ma ten istý úkol. Oživiť lesného ducha, keďže ten tu bol v ten osudový deň kedy les Garoton zahltila temnota. Mali najprv nájsť meč lesného ducha, potom pripraviť nápoj, ktorý by ctižiadostivý biely mág Tarsonis vypil a premenil sa tak na lesného ducha. Ďalej mali postaviť pevnosť, aktivovať komunikačný kryštál a pomocou neho privolať armádu, keďže lesný duch tvrdil, že v lese sa rozmohlo zlo. Tým by vyhrali hru.
2. družina bola zlodejská gilda zložená z rôznych charakterov, ktorí hľadali poklad v lese, niečo čo by im pomohlo v ich boji s druhou zlodejskou gildou. Dostali indíciu v podobe zvitku s trpasličímy runami kde sa písalo o poklade, ale nevedeli čo. Museli to preložiť, pričom zo zvitku sa dozvedeli o portáli, ktorý by ich po aktivácii doviedol na miesto, kde bola ukrytá mapa k pokladu. Po porazení elementála (Mithrandir), ktorý portál chránil, museli portál otvoriť pomocou jedného amuletu. Keď našli poklad museli zámok na ňom zničiť buď špeciálnou kyselinou alebo otvoriť kľúčom. Mali teda na výber.
3. družina zložená tiež z rôznych charakterov hľadala tiež poklad a bola to vlastne konkurenčná družina tej prvej zlodejskej gildy. Oni hľadali v lese niekoho kto sa v lese vyzná. Kto by vedel o poklade. Ten niekto bol temný démon (Asterix). Démon bol však neovládateľný a tak ho bolo treba paralyzovať pomocou magickej vody. Prípravu vedel temný mág Nikodémus. Po paralyzovaní démon prezradil pozíciu pokladu a pre 3. družinu nastal ten istý okamih ako pre prvých zlodejov. Kyselina alebo kľúč. Obe družiny mali navyše navzájom u seba špehov, o ktorých vedeli iba kapitáni družín.
4. družinu tvorili bojovníci Uruk Hai, temná liečiteľka a šéf skupiny temný mág Nikodemus. Po ich víťazstve spred 10 rokov, po úspešnom vyvolaní temného démona, ktorý zabil lesného ducha a paladinov, potrebovali temní mágovia získať aj magickú nadvládu nad týmto lesom. To mohli urobiť pomocou otvorenia brány do pekla a povolania temných príšer. Potrebovali nájsť 5 svätých kameňov lesa (kameň dobra, zla, chaosu, zákona, lesa) a znesvätiť ich. Znesväcovanie zahrnovalo obetovanie krvi (iba hernej samozrejme :-) ), čarovanie kúziel na kamene, pripadne u kameňa chaosu nesmela temná družina nikoho hodinu a pol zabit. Alebo potrebovali na to nejaký artefakt. Neskôr museli od bieleho mága Tarsonisa získať komunikačný kryštál, aktivovať ho a zasadiť do stredu trojposchodovej veže, ktorú museli postaviť. To sa im aj ako prvým podarilo a tak vlastne vyhrali hru.
Týmto im srdečne a dodatočne (aj keď si to nemyslia :-) ) gratulujem. Prvý deň im to išlo veľmi pomaly. Ale tempo, ktoré nasadili druhý deň, mi občas až vyrážalo dych.
No takže ako skončil presne Erkenov LARP sa dozviete z reportov. Väčšina hráčov bola s hrou spokojná a dúfam, že sa aj dobre bavili.
Atmosféra každého večera po hre sa samozrejme opäť vznášala v duchu krčmy, hlučných debát, hrania všetkých možných (aj nemožných) hier a inej zábavy. Vzduchom sa niesol smiech, prípadne bolo počuť aj pár expresívnych viet od bojovníkov adresované postavám používajúcim mágiu :-) Stávalo sa tiež, že nežné polovičky získavali svojim dôvtipom informácie potrebné na ďalší deň hry zo svojich mužnejších polovičiek a nútili ich robiť nepravdivé vyhlásenia :-) Ľudia sa zabávali fotením seba samého v rôznom ošatení a občas aj 6 ľudí v tom istom :-) Samozrejme nevyhol som sa ani ja všeobecnej zábave, a v sobotu ráno som si našiel na mojom aute asi štyroch slimákov a nápisy ako „Pán slimákov“ :-)
No proste musím uznať, že srandy bolo neúrekom a som veľmi rád, že ľudia odchádzali s hry s úsmevom. Dúfam, že väčšinu z nich, ak už nie všetkých, uvidím na mojej hre aj nabudúce. Kedy bude to nabudúce, to vie zatiaľ iba Boh. Pre neveriacich: je to v rukách osudu :-)
Teším sa na nabudúce. Na to keď bude odhalená vzbura a sprisahanie. Keď sa dobrodruhovia pokúsia o novú prestavbu sveta. Kedy pre slobodný svet svitne nové ráno, avšak s červeným slnkom. Meče budú rinčať, ruky budú iskriť a krv tiecť potokmi. No pre získanie nadeje, inej cesty niet...


Majster hrdinských výprav Erkenbrand

 
 
Späť
 
 
 

www.TOLKIEN.sk

Vitajte na stránkach občianskeho združenia Spoločenstvo Tolkiena, združenie fantastiky. Nájdete tu mnohé zaujímavé informácie zo sveta profesora J.R.R. Tolkiena, ale aj zo sveta mnohých iných fantasy a sci-fi diel.


 
Google+
 

Partneri

Kníhkupectvo Preškoly.sk Porovnanie cien kníh SlavCon Angrenost Ramgad SciFi-Guide.net Fantazeen Fantasy podľa skutočnosti LARP klub Košice o.z. DRAKKARIA - pohanský a šermířský obchod Laeg Mortemir Databáza postáv
 

Login:

Heslo: